maandag 26 augustus 2013

DIY make your own camera strap.

 Hee lieve lezers,
 Vandaag heb ik voor jullie een leuke DIY. Zelf ben ik er helemaal weg van! 
(Sorry dat ik de laatste week bijna niet heb geschreven maar ik was op vakantie met de hele familie)     
Verzamel al de dingen die je nodig hebt. Ik heb de naaimachine gebruikt, als je geen naaimachine hebt kan je het ook met de hand doen. veder heb je stof nodig zo lang en breed als je wil. Twee stukjes leer. Ringetjes, twee kleinen om aan je camera te maken en twee om aan het leer en aan de ringetjes aan je camera te maken. 

Stap 1. Meet hoe lang je originelen band van je camera is. Teken dit uit op je stof. Knip het nestjes uit, als je stof hebt die kan gaan rafelen dan kan je het beste nog even met de lokmachine er langs gaan. De stof die ik heb rafelt niet, dus is het niet nodig. 
 stap 2.  Maak met spelden je lint vast aan de zijkant van je stof. naai het vast met de naaimachine of met de hand. 
Stap 3. Teken achter op het leer de vorm van een zandloper.
Stap 4. Knip het uit, zorg dat allebei de kanten precies het zelfde is. Dit kan je het best doen door ze dubbel te vouwen en dan te knippen. 
Stap 5. Haal het leer door het halve ringetje en zorg dat het ringetje met de platte kant op het leer licht. 

Stap 6. Maak het kleinste ringetje vast aan je camera. 
Stap 7. Vouw je stof aan het eind op zo dat het de breedte van het leer heeft, leg het lussen het leer en spelt het leer aan elkaar. Doordat dit te dik is voor de naaimachine (sommige naaimachines kunnen het wel met een speciale naald) moet ik naar de schoenmaker om de te laten naaien. 
Stap 8. Maak het ringetje van de band vast aan het ringetje van de camera vast. 


 en voila, je eigen gemaakte camera band 


Wat vinden jullie er van?
Hoe zou jullie eigen gemaakte camera band er uitzien?

Keep Smiling



Geen opmerkingen :

Een reactie posten