dinsdag 14 oktober 2014

Persoonlijke update


 Believe in yourself

Vandaag iets heel anders dan normaal, een soort blogpost wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan. Zo als jullie al aan de blogtitel hadden kunnen zin is het een persoonlijk update. Ik zie dit vaker bij andere bloggers langs komen en dit wilde ik ook gaan doen, maar dan wel op mijn eigen manier. In dit soort blogs wil ik jullie vertellen hoe het met mijn studie gaat, hoe het met mezelf gaat en wat nog op dat moment van toepassing is. Door deze blogpost hoop ik dat ik mijn blog nog wat persoonlijker kan maken.  
♡ Nieuwe stage en laatste jaar studeren (?)
Sinds de zomervakantie ben ik begonnen met mijn nieuwe stage, een leuke stage! Dit jaar loop ik stage in groep 1/2 op een kleine school. Ik vind groep 1/2 erg wennen, maar wel erg leuk! Als ik eerlijk ben valt drie (langen) dagen stage lopen, twee dagen school en nog een zaterdag baantje me best zwaar, maar op stage heb ik het in ieder geval erg naar me zin! Op school gaat het goed! Dit jaar begonnen aan mijn laatste jaar onderwijsassistent, na de herfstvakantie heb ik al een examen en na de kerstvakantie komen de rest van de examens *spannend*.  Als ik al mijn examens haal, dan kan ik volgend school jaar aan de slag als onderwijsassistent, maar echt veel banen zijn er niet. Het liefst zou ik na dit jaar als au pair in het buitenland gaan werken, maar een jaar van huis dat is best heeel lang! Of ik kan nog een HBO studie gaan doen, maar welke dan? Pabo wordt het denk ik niet, ik ben bang dat ik daar te dyslectisch voor ben. Maar welke opleiding dan?! Eigenlijk zie ik mezelf niet nog 4 jaar studeren, dus ik denk dat ik na dit jaar een baan ga zoeken als onderwijsassistent en misschien in de loop van de jaren nog een HBO studie ga doen. Er zijn gewoon te veel opties en elke optie kan je leven er later totaal anders uit laten zien.. Dat maakt de keuzen zo moeilijk, want waar doe ik nou goed aan. 
 
♡ Moe, hoesterig en snottert
Zo als jullie denk allemaal wel gemerkt hebben (of gevoeld hebben) heerst er een ontzettende griep/verkoudheid. Helaas heb ik het virus ook gehad, gelukkig geen koorts er bij! Ik heb dus ongeveer 3 weken rond gelopen met mega keelpijn, snotterend en was ik ontzettend moe. Gelukkig ben ik er nu al wel weer redelijk boven op, helaas heb ik alleen nog de verkoudheid. Veder moet ik nog erg goed op de hoeveelheid nachtrust letten, ik heb echt ruim 8 uur per nacht nodig om fit te blijven! Aan gezien 3x in de week mijn wekker om 5.50 gaat, probeer ik die avonden er voor vroeg op bed te liggen. Helaas lukt dit niet altijd ;) 1 keer per week probeer ik hard te lopen. *Wattt, Elleke en sporten hoe dan?* Jaja, één keer in de week loop ik hard. In het begin was dit drie keer per week maar dat lukt me echt niet als ik stage loop en naar school ga. De afgelopen drie weken heb ik niet hardgelopen omdat ik niet fit was, ik wil dit wel weer op gaan pakken. Ik merk dat als ik een of twee keer in de week hardloop me lekkerder voel. Dit is een doel voor de komende periode.
 
♡ Leuke dingen en reizen
 Een aantal van jullie weten het misschien al.. In december, om precies te zijn 26 december vlieg ik samen met Erik naar New York. Jep, NEW YORK!! We gaan voor een weekje, dus ook met oud en nieuw zit ik in New York! Ik heb er zo ontzettend veel zin in! De vliegtickets zijn al geboekt, we hebben al een appartement gehuurd op nog geen 15 minuten lopen vanaf Central Park. Na één week vlieg ik weer naar Amsterdam en blijft Erik nog twee weken in Amerika, hij heeft met zijn studie daar een onderzoek en verblijft dan voor twee weken op een campus. We hebben er allebei er veel zin in! Ik ben van plan om nog een hele blogpost over New York te schrijven, dan horen jullie er meer over.
 
Keep Smiling
♡♡♡

Geen opmerkingen :

Een reactie posten