dinsdag 13 mei 2014

Mijn Wreck this journal #2


Vandaag heb ik voor jullie weer een wreck this journal artikeltje/post. Uit het aantal bezoekers van vorige week bleek dat jullie het leuk vinden om te lezen. Zolang jullie het leuk vinden om te lezen, vind ik het leuk om er een blogpost over te maken. Ik bedoel niet dat als jullie het niet lezen dat de lol van bloggen er dan af is, het bloggen blijft leuk! Maar nog leuker als mensen het ook lezen. Door deze blogpost deel ik graag mijn creaties met jullie, en misschien lied het bij jullie tot inspiratie. 

Ik vind het echt leuk om bezig te zijn met mijn wreck this journal, als ik er dan ook eenmaal aan begin kan ik er uren mee zoet zijn.  Soms begin ik aan iets en krijg ik halve wegen allerlei ideeën, dat was ook het geval bij de onderstaande foto. 
Als eerst had ik een scherp voorwerp gepakt en daarmee ben ik gaan krassen in het zwarte gedeelte. Toen ik dit aan het doen was kreeg ik het idee over wolken en regen. De tekst die er naast staat heb ik ooit een keer op we heart it gezien en is altijd een beetje in mijn hoofd blijven zitten. Deze tekst kwam dan ook gelijk in me op.  Ik heb met potlood eerst de wolken getekend en lijntjes gemaakt om de tekst op te schrijven. De tekst heb ik met zwarte stift geschreven en de wolken met waterverf in geschilderd. Ik maakte de fout dat ik eerst de tekst schreef en toen met de waterverf aan de slag ging, niet zo slim! Door dat de tekst nat werd liep de stift uit en drukte het door. Na dat de verf droog was ben ik met de zwarte stift nog een keer over de tekst gegaan. 

Met deze pagina ben ik wel even bezig geweest, maar ik vind het wel echt leuk geworden! Voor deze bladzijden heb ik waterverf, water en zout gebruikt. 
 Als eerst heb ik met waterverf de kleuren blauw, paars en zwart vlekken op de bladzijdes gemaakt. Zorg dat er een wit of ander kleur papiertje tussen de bladzijden en de volgende bladzijde ligt zodat de verf niet doorloopt. Het is belangrijk dat je ergens op een punt begint en vanuit daar veder werkt, als je namelijk eerst overal gekleurde vlekken gaat verven krijg je de overloop tussen de kleuren nauwelijks meer goed en dat zou zonden zijn. Doordat je verft met waterverf kan je de verf heel makkelijk laten vervagen, hoe meer water je op je kwast doet hoe lichter de kleur. De overloop tussen de kleuren heb ik met een sponsje gedaan, door te deppen mengen de kleuren met elkaar, en krijg je het galaxy effect. 

Als je helemaal tevreden bent met de kleuren kan je met het zout aan de slag. De eerste keer dat ik las dat iemand hier zout voor gebruikte dacht ik "Uh zout ?!?". Ik heb er een schepje zout opgegooid en ben met mijn vinger dit gaan verdelen over de pagina's, je krijgt er wel vieze vingers van, door dat zout vocht op neemt haal je al het verf wat er nog opzit maar wat nog niet droog is er af. Tegelijkertijd scrub je eigenlijk ook een beetje de bladzijden en komen er kleine stukje waar geen verf meer zit. Ik denk dat je het ook zonder zout kan doen, maar dat heb ik niet geprobeerd. 

Ik heb alle witte sterretjes/stipjes gemaakt met waterverf. Ik heb witte waterverf verdunt tot een hele waterige verf. Doop je kwast in de verf en zorg dat er goed veel verf op zit. Al je met je vinger langs de haren van de kwast gaat laat de kwast druppeltjes verf vallen, als je deel heel vaak achter elkaar doet krijg je heel veel kleine witten stipjes zoals te zien is op de foto.

Hoe zou jij deze opdrachten uit de wreck this journal gedaan hebben?


Keep Smiling
-xxx-




Geen opmerkingen :

Een reactie posten