zondag 1 juli 2012

Roemenië!!

Ik had belooft om nog wat te vertellen over Roemenië (Hier).
Deze zomer ga ik 10 dagen naar Roemenië. Vanuit de kerk hebben we daar een echt paar zitten. Ze wonen daar in een zigeuner wijk en doen daar zendings-werk. 

Het werk wat ze daar doen is zo bijzonder en zo goed!!
De kinderen die daar in de zigeuner wijken wonen hebben meestal wel een huis. Maar hebben geen douche en krijgen thuis niet te eten.  Hun doel is om de kinderen daar liefde en aandacht te geven. En willen ze zo veel mogelijk kinderen naar school te krijgen en ze te leren dat ze op God kunnen vertrouwen.
De kinderen krijgen bij Herman en Tineke elke dag eten en mogen 1 keer per week douche. (volgens mij)

Ze hebben bij hun huis een stuk grond waar containers op staan met speelgoed.
Daar kunnen de kinderen elke dag mee spelen. Het is voor de kinderen een veilige plek om te spellen en ondertussen ontvangen ze veel liefde en aandacht van Herman en Tineke :)

 Deze zomer vakantie gaan er twee groepen jongeren naar Roemenië. Om Herman en Tineke te helpen. De eerste groep gaat er 10 dagen heen en houd een kinderkamp. Als onderwerp hebben we gekozen voor de Ark van Noach> We gaan het verhaal vertellen met behulp van spelletjes en liedjes:) Aan het eind van de vier dagen hebben we een dienst voor heel het dorp waar we het verhaal nog een keer vertellen en de kinderen van het kamp het dansje wat ze hebben geleerd doen. De dagen voor het kamp moeten we het voor al voorbereiden en zijn we met de kinderen bezig. Na twee dagen na het kamp zijn we vooral met de kinderen bezig denk ik. Het is mijn eerste keer dat ik naar Roemenië ga. En heb er dan ook super veel zin in. Mijn zus en vader zijn al vaker geweest. Mijn vader is iets van 5 keer geweest om der te helpen klussen. En mijn zus gaat dit jaar voor de 4e keer mee met de Jongeren week. 
Kijk allemaal even op hun site voor meer informatie : http://www.koningskinderen.info/




Love






Geen opmerkingen :

Een reactie posten