vrijdag 4 maart 2016

Vijf dingen die je moet weten voor je je haar kort knipt.

Een aantal weken geleden liet ik ongeveer 20 centimeter van mijn haar af knippen. Ik ging van lang haar naar een kort model. Voordat ik de beslissing nam heb ik heel lang getwijfeld. Ik was ongelooflijk bang dat ik de verkeerde keuzen zou maken en er dan spijt van zou krijgen en als ik ergens zenuwachtig van word is het wel van keuzes maken (eigenlijk van nog veel meer dingen). Na dat ik overlegt had met Erik, mijn moeder, mijn zussen, mijn vriendinnen en de kapster heb ik besloten om het toch wel te doen en voor ik het wist was er 20 centimeter af. Vandaag wil ik vijf dingen met jullie delen die je moet weten voor je het besluit neemt om je haar kort te knippen.



♡ Het kost tijd om aan je korte haar te wennen.
Elke keer als je je haar wast moet je er weer aan wennen, opeens stopt je haar. Elke keer dat je in de spiegel kijkt, denk je oh ja het was kort. Dit zal een paar dagen of een week duren, maar je went er echt aan! Geef het wat tijd.

♡ Het kost tijd om te ontdekken hoe je het beste je haar in model kan krijgen.
De eerste weken wist ik echt niet wat ik met mijn haar aan moest, ik was gewent om mijn lange haar altijd in een knot te doen, zodat er geen haar in mijn nek en gezicht hing. Met het korte haar kon dat niet meer, ik moest er echt iets aan doen als ik m'n bed uit kwam en dat was ik niet gewend. Eerlijk gezegd had ik geen zin om elke dag mijn haar te krullen, stiekem ben ik daar een beetje te lui voor. Drie weken na dat ik het kort heb laten knippen ben ik er wel achter hoe ik het beste mijn haar in model kan krijgen, het heeft wat tijd gekost. Het is een kwestie van uitproberen en ontdekken wat het beste voor jou werkt.

♡ Het duurt een tijdje voor je haar weer lang is.
Je haar groeit één centimeter per maand, dat is twaalf centimeter per jaar, als je een heel jaar niet naar de kapper gaat. Ik weet niet of ik dat nou echt zou aan raden om een jaar niet naar de kapper gaan, aangezien ik mijn eigen haar om de zes weken laat knippen. Elke keer dat de kapster het knipt, knipt ze er ongeveer een halve centimeter af. Reken maar voor jezelf uit hoe lang het duurt voordat je haar weer op de oude lengte is.

♡ Een nieuw kapsel betekent nieuwe producten.
Een nieuw kapsel betekent een nieuwe aanpak en dus ook nieuwe producten, vraag bij je kapper na wat je het beste kunt gebruiken. In het begin heb ik heel erg moeten wennen aan de nieuwe producten, het heeft ook even geduurd voordat ik de juiste haar producten gevonden had.

♡ Je kunt je bad hair day niet meer zo goed verbergen.
Met lang haar is een bad hair day heel vervelend, maar gelukkig kan je je haar dan in een staart of een knot doen. Met kort haar kan dat niet meer en dan zou je toch echt een andere oplossing voor je bad hair day moeten ontdekken. Ik kan gelukkig nog net een staartje in om mijn bad hair day nog een beetje te verbergen. 


Zou jij jouw haar kort durven knippen?

Liefs,

Elleke



Geen opmerkingen :

Een reactie posten