vrijdag 3 juli 2015

Review: Mijn kookschrift

Als je mij anderhalf jaar geleden vroeg of ik kon koken lachte ik je hard uit, ik en koken? zie je het voor je?!? Maar nu anderhalf jaar later vindt ik het leuk om te doen! Ik zou echt niet elke dag in de keuken hoeven te staan, dat vind ik dan weer zonde van mijn tijd maar zo af en toe even lekker koken, dat vindt ik prima. Maar je maakt mij echt blij als ik iets nieuws en simpels kan koken. Als ik moet koken zoek ik vaak ook lekkere maar simpele recepten op op internet. Ondertussen had ik veel lossen blaadjes met recepten en raakte ik de helft altijd kwijt. Daar moest wat anders voor komen, ik wilde een kookboek waar je je eigen recepten in kon opschrijven.  Toen kreeg ik dit leuke boek van mijn zus voor mijn verjaardag. Vandaag schrijf ik een review over mijn kookschrift voor jullie.
De voorkant spreekt mij gelijk aan, lekker vrolijk! Het is alleen jammer dat dit boek geen ringband heeft, sowieso vindt ik een aanteken schrift met een ringband altijd makkelijker omdat je dan de schrijfruimte beter kan benutten. Veder vind ik het boek van de buitenkant erg leuk!

Het leuke van dit boek is dat er ook al recepten in staan, zo staat er bijvoorbeeld in hoe je botercrème moet maken, hoe je aardappelpuree maakt en nog meer recepten. Veder heb ik bij elke letter 2 of 3 pagina's om een recept te schrijven. Zelf vind ik dit best weinig ruimte, maar ik denk dat het als je er eenmaal recepten in hebt staan dat het dan wel meevalt. Het vervelendste vind ik dat je niet op elke bladzijde lijntjes hebt. Bijna geen één pagina ziet er het zelfde uit, dit geeft het boek een speelse uitstraling.

In het boek staan ook veel leuke weetjes en handige tips. Zo is er bijvoorbeeld een bladzijde gevuld met de seizoenen en welk soort groente daar bij hoort. Erg leuk en handig!  Je kunt in het boek ook een bak-omrekentabellen. In dat tabel kun je vinden hoe veel pint,ml,cup en fl oz zijn. zo staan er nog veel meer handige tips in!

Op deze bladzijde zie je allemaal soorten wijn en waar je die mee kunt combineren, dat komt vast wel een keer van pas denk ik! Voor mij maakt dat het boek erg leuk, je kunt je eigen creaties er in kwijt, maar er staan ook al super handige en leuke dingen in!

Zo als je hier boven op de foto kunt zien, kun je alle recepten op volgorde zetten. Dit is best handig! het enige nadeel daar weer van is dat voorgerecht, hoofdgerecht en toetjes niet gesorteerd staan. Ik ben namelijk een type dat ontzettend snel namen vergeet, van werkelijk alles! Als ik dus op zoek ga naar een lekker toetje waar ik de naam niet meer van weet ben ik in dit boek een eeuwigheid bezig.. Maar gelukkig heb ik een knappe verloofde die een stuk beter is in namen onthouden!

'Mijn kookschrift' heb ik nog niet heel veel gebruikt, ik heb er een aantal favoriete recepten in gezet zoals spinazie taart en lasagne met zalm. Zodra ik samen woon met Erik vult het boek zich pas echt, omdat je dan natuurlijk pas dagelijks gaat koken.

Hoe bewaren jullie al jullie recepten?

Liefs,
Elleke